Gaițele / Teatrul Odeon / fotografii Simion Buia

Programul Teatrului de Stat Constanța pentru acest final de săptămână
aprilie 12, 2019
David ESRIG // Headshot by Simion Buia
aprilie 22, 2019
Programul Teatrului de Stat Constanța pentru acest final de săptămână
aprilie 12, 2019
David ESRIG // Headshot by Simion Buia
aprilie 22, 2019
Show all

Regia: Alexandru Dabija

Distribuția: Rodica Lazăr / Ana Maria Moldovan / Elvira Deatcu / Carmen Tănase / Virginia Rogin / Ionel Mihăilescu / Constantin Cojocaru / Dana Voicu / Marius Stănescu / Petre Nicolae / Pavel Bartoș

Decorul: Vittorio Holtier
Costumele: Irina Solomon

În Gaiţele Alexandru Dabija face comedie cu o ferocitate surâzătoare… Decorul lui Vittorio Holtier, un şir de covoare, mobilier de epocă şi costumele imaginate de Irina Solomon, bogate şi policrome, aduc o sublimare poetică acestui univers uman, scos parcă dintr-un vechi album. În această ambianţă plastică fermecătoare, sub bagheta de maestru a lui Dabija, echipa de la Odeon evoluează omogen, cu rigoare şi vigoare.Ludmila Patlanjoglu – Curentul, iunie 2002

Regizorul Alexandru Dabija merge dincolo de umorul replicilor şi situaţiilor, altfel binecunoscut şi gustat din plin de publicul de orice vârstă. De aceea, textul naşte pe scenă, la vedere, o lume autentică, deloc prăfuită, încărcată de gesturi mici sau ample, demonstrative, de ticuri verbale şi nu numai, de un derizoriu cinic, de o tristeţe infinită care bântuie şi astăzi în spaţiul clocotitor al Olteniei.Marina Constantinescu – România Literară

Spectacolul e actual într-un mod mult mai puțin evident, aproape misterios, aș zice dinăuntru. Din zilele noastre e sensibilitatea regizorului, mentalitatea lui, care a organizat lumea gaițelor printr-o subtilă dozare a comicului, a sugestiei, prin ritm.Victor Scoradeț – Cotidianul, iunie 2002

Noua montare cu amara comedie a lui Alexandru Kirițescu, Gaițele, semnată de Alexandru Dabija la Odeon, păstrează în aparență contururile clasice. Elementele de modernitate, de inedit, se insinuează, totuși, subtil și au un efect sigur. Spectaculoase sunt, bineînțeles, travestiurile, două dintre gaițe, Lena și Zoia fiind interpretate de Ionel Mihăilescu, respectiv Constantin Cojocaru, idee ce accentuează grotescul personajelor.Cristina Modreanu – Adevărul de Week-end, iunie 2002

Spectacolul de la Teatrul Odeon poate fi considerat un eveniment teatral. Piesa a devenit în viziunea regizorului un text cu totul “nou”, cu subtilități aproape nebănuite și o montare extrem de complexă, susținută de jocul actorilor.Ionel Popescu – Independent, mai 2002

Premii

CONSTANTIN COJOCARU – Premiul pentru cel mai bun rol feminin, Festivalul de Teatru de la Piatra Neamț, 2005
CARMEN TĂNASE – Premiul pentru rol secundar, Festivalul Dramaturgiei Românești de la Timișoara, 2004
DORINA LAZĂR – Premiul pentru cea mai bună actriță, Festivalul Național de Comedie, Galați, 2002
PAULA NICULIȚĂ – Mențiune pentru interpretare, Festivalul Național de Comedie, Galați, 2002

Simion Buia
Simion Buia
Jurnalist cultural, fotograf, călător al acestei abracadabrante lumi, cu L mare. Dar cel mai important: tatăl Marthei & co-stăpânul lui Foltos, the human dog, adoptat în Sfântu Gheorghe la început de pandemie.

Comments are closed.

Gaițele / Teatrul Odeon /  fotografii Simion Buia
This website uses cookies to improve your experience. By using this website you agree to our Data Protection Policy.
Read more