Casa / Teatrul Național Satiricus / Chișinău / Republica Moldova

Crimă și pedeapsă // Tony Bulandra Târgoviște
iunie 14, 2022
Actors Headshot \ Daejeon Theatre
iunie 16, 2022
Show all

Photography & Film by © Simion Buia

UN SPECTACOL DE DUMITRU ACRIȘ (Moscova)

TRADUCEREA Ion DIVIZA

În distribuție: Vassa Petrovna Jeleznova (Elena OLEINIC),Prohor Jeleznov (Alexandr SHISHKIN),Ana (Irina RUSU),Mihail Vasilievici – administratorul (Ion GROSU),Ludmila – soția lui Pavel (Alexandrina GRECU),Pavel (Gheorghe GUȘAN),Natalia – soția lui Semion (Nadejda CRÎLOV),Semion (Alexandru CRÎLOV),Lipa (Olga ANGHELICI),Preotul (Roman MALAI).

Movie by © Simion Buia // www.romanianactors.com

„Este un spectacol dur, neordinar și, în același timp, foarte emoționant, consideră regizorul Dumitru ACRIȘ (Moscova). Un spectacol care plasează cu temeritate în prim-plan personalitatea și visele sale. De fapt, ce sunt visele? Le are, cu prisosință, fiecare dintre noi. Și toți își doresc să și le vadă realizate. Dar ce urmează atunci când visele se destramă ca un fuior de praf, când nu mai există nici puteri, nici dorință de a merge înainte, când constați că pentru orice vis trebuie să plătești un preț, uneori mult prea mare? Iar fericirea începe să se asocieze mai mult cu un „mit” – frumos, dar intangibil. Posibil ca atunci oamenii să se transforme în animale și, hămesiți și lacomi, devin capabili să-l sfâșie pe oricine, numai să-și satisfacă această foame malefică și să-și umple golul din interior. Și cine ajung să fie victimele lor? Poate chiar cei mai apropiați? Tocmai cei care ar fi trebuit să fie apreciați mai mult decât propria lor viață? Rudele și prietenii cei mai buni. Și ce va fi atunci când se va vărsa sângele lor? Mai este posibilă o revenire la începuturi, în care să ne înstăpânim dorința arzătoare de distrugere și să revenim la căutările unei fericiri iluzorii?”


Mai jos redau cateva imagini din sală, atat cat am „prins” din publicul situat imediat vis-avis de mine. Mi s-a parut interesant conceptul salii, sub forma de cub, cu 4 intrari/iesiri.

Experienta spectatorului e „imediata” si extrem de apropiata de actori, practic se identifica cu personajele, cu timpul in care se joaca spectacolul (fie prezent, fie al autorului), cu energia si emotiile teribile emanate de actori, cu „aerul” scenei, cateodata irespirabil datorita proximitatii imediate ale spectatorilor.

Totul si toti suntem foarte apropiati, ceea ce garanteaza mereu o sala plina si, implicit, o atmosfera quasi unică.

Spectacolul e absolut remarcabil!