Sergiu CIOIU / Actor
iunie 13, 2022Casa / Teatrul Național Satiricus / Chișinău / Republica Moldova
iunie 14, 2022Photography by © Simion Buia
Regia: Dumitru Acriș
Rodion Romanovici Raskolnikov – Bogdan Farcaș, Andrada Fuscaș, Ana Maria Carablais, Iulia Verdeș, Cristina Dumitra, Liviu Cheloiu, Teodora Filip, Andreea Tănase, Corneliu Jipa, Daniel Nuță
Avdotia Romanovna Raskolnikova – Andrada Fuscaș
Pulcheria Alexandrovna Raskolnikova – Ana Maria Carablais
Sofia Semionovna Marmeladova – Teodora Filip
Katerina Ivanovna Marmeladova – Andreea Tănase
Semion Zaharovici Marmeladov – Liviu Cheloiu
Porfiri Petrovici – Bogdan Farcaș
Arkadi Ivanovici Svidrigailov – Daniel Nuță
Piotr Petrovici Lujin – Corneliu Jipa
Aliona Ivanovna – Cristina Dumitra
Lizaveta Ivanovna – Iulia Verdeș
Regia tehnică: Mihai Bălăceanu | Sunet: Cătălin Buzea | Lumini: Adrian Dragomir
Fiecare persoană este suma tuturor oamenilor pe care i-a întâlnit. Fiecare interacțiune imprimă un anumit tip de mesaj, de energie, de reacție. Suntem oglinzi unii pentru alții. Suntem prea puțin conștienți de modul și forța cu care îi influențăm pe cei din jurul nostru, prin felul nostru de a fi și prin acțiunile noastre.
Spectacolul „Crimă și pedeapsă” pe care îl propune regizorul Dumitru Acriș (Moscova), la Teatrul Tony Bulandra din Târgoviște, are la bază aceste idei: dualitatea sau, mai bine zis, pluralitatea ființei umane și reflexiile ei. Tocmai datorită acestei viziuni, se ajunge la o „Crimă și pedeapsă” fără Raskolnikov… de fapt, fără un Raskolnikov unic, ci unul reflectat în fiecare dintre celelalte personaje. Fiecare interpret, fie bărbat, fie femeie, ajunge să îl joace pe Raskolnikov, să ne înfățișeze o anumită latură a acestuia. Studentul a răscolit adâncurile fiecăruia dintre ei și, acum, ei reproduc aproape inconștient ceea ce i-a marcat sau dezvăluie ceea ce ei înșiși au imprimat în personalitatea lui Raskolnikov.
„Crimă și pedeapsă” fără Raskolnikov este o viziune complet nouă și foarte curajoasă. Convenția este însă cu ușurință acceptată, pentru că îl determină pe spectator să își folosească atenția distributivă, de detectiv. Din cuantumul de acțiuni psihologizate se alege o concluzie cutremurătoare: oricine este în stare de orice. Toți sunt pe urmele criminalului, dar criminalul este în noi. De aceea, nu judecați!